Postitas tomkulibin » 09 Veebr 2007, 22:33
Panin kunagi GC-le GD-lt pärineva DOHC mootori(2.0 , 16kl.), ehk karburaatormootori asendus pritsega moto vastu. Nagu aru saan, sul sama plaan. Üritan mälusopist leida sulle vajaliku.
1.. GC mootor kinnitub 3 punktiga, GD 4 punktiga. Käigukasti padjad sobivad(radika juures ja salongipoolne), aga GC-l rihmaratta all olev tuleks eemaldada koos mootori küljes oleva kronsteiniga ja kere külge aretada(mina tegin selle ise, kuna GD oma ei hakanud hästi sinna paika) kinnitus paremast amordist vähe ette poole lanseri peale toetuv tugi. vasak tugi(mida GC-l pole) tuleks vasaku lanserile toetada(tuleb GD kasti padi hankida koos kasti kronsteiniga, kere kronsteini tegin ise). samas mina jätsin GC kasti (trossiga siduri juhtimine, pole hüdrosiduri aretamisega vaja end koormata), aga aretasin talle vajaliku padja kinnitamiseks keermestatud avad kasti valundeis olevatesse kohtadesse (GC-l on valundid samas kohas, kus GD-l padja jaoks keermesavad). Vist mootori paigaldamisest kõik, veovõlid jäid "omad".
2. Bensupump on pritsega autodel elektriline vs karpadel mootori küljes mehhaaniline. GC kerel olevad pritsega isendid omasid paagivälist elektrilist pumpa, mis asus põhja all ja oli suht kergesti välismõjudest rikutav(rooste). Mina aretasin GD paagi (tuli muljuda teist ja kinnitused ise aretada)koos elektrilisepumbaga. Võib ka osta välise universalpumba ja panna vähem halvatavasse kohta(nt pakiruumi, aga peab jääma paagi alumise tasapinnaga tasa, muidu jookseb mittetöötava mootoriga tühjaks ja kuivalt töötav pump/taaskäivitamisel,kuna mittetöötaval mootoril toitesüsteemis rõhk kukub nulli - tagasivooluklappidel ei ole mingit 100% pidamist/ kaua ei ela).
3. Jahutusradika vahetasin ajendatuna sellest, et ajul vaja infi radika alumises purgis olevalt andurilt, mida ei ole GC radikas. Uus radikas tahtis ka uusi kinnitusi (jälle omalooming). Hiljem tuli välja, et sealt saadav inf pole eriti oluline(tühikäigu pöörete arvu muutmine vastavalt ilmastiku oludele- lülitab end + 17 kraadi juures).
4. Õhufiltri aretus polnud suurem probleem, enam muret tekitas aku pööramine(pole võimatu, aga ebameeldiv, natu kitsaks läheb).
5. Elekter. Kuna tol kaugel ajal polnud mul rohkem infi Mazda elektrist kui ainult "Haynesi" raamat GC kohta, siis vahetasin kogu auto juhtmesarja GD vastava mootoriga sarja vastu ehk laugpära DOHC motoga isendilt pärinev. Sellega seoses tkkis ka vajadus vahetada armatuurlaud, mis mitte ei tahtnud mahtuda GC salongi (ketaslõikaja lahendas probleemi) ja lõpuks oli vaja vahetada ka roolisammas, kuna vahemaad olid muutunud ja originaali ei olnud enam millegi külge kinnitada.
Praegu võin öelda, et ainult mootori juhtimiseks vajalik juhtmestik polegi utoopoline paigaldada mis iganes isendile, Vaja vaid see õige sari saada koos vajalike releede ja solenoididega. Ka oleks kena kogu vakumvoolikute komplekt ühes tükis kätte saada, on endal vähem aretamist. Ka oleks hea saada see must purk, mis on parempoolses nurgas amordi ja mootoriruumi vaheseina nurgas. See ajab asja pensu aurudega ja miskit ka vaakumiga seoses(üks voolik läheb lihtsalt põhja alla tuulduma, üks läheb pensupaaki ja oli vist tükki kolm, mis moto vaakumiga põimus.
Vist oli kõik, kuigi aega mitu tükki möödas ja ilmselt unustatud kah miskit juba.